Yüzerken zihnim açıldı

Geçen gün havuzda yüzerken birşey farkettim.

Bizim havuzun boyu, yani uzun kenarı 25 metre (Başından beri bunun farkındayım, konu bu değil)

Eskiden üç kulaçta bir nefes alırsam hem nefessiz kalıyordum hem de gücüm kesiliyor, 25 metreyi tamamlayamıyordum. İki kulaçta bir nefes alırsam, kulvarı tamamlayabiliyordum.

Şimdi ise, yani stentlerden sonra , tek nefesle havuzun bir ucundan girip öbüründen çıkabiliyorum. Bu güzel gibi gözükse de, bir dezavantajı olduğunu farkettim: Geri dönüşte, 25 metreyi tek nefesle tamamlayamıyorum. Oysa iki kulaçta bir  nefes aldığımda, kaslarım daha  geç yorulyordu, nefes ile ilgili bir sorunum olmuyordu.

Şu  çıkarımım oldu: Daha sık nefes aldığımda daha uzun süre tıkanmadan yüzebiliyorum.

Yani?!...
Çok doğal...

Kaslarım oksijen ile beslendiğinden, sık nefes aldığımda, kaslarıma daha  çok oksijen gidiyor ve daha uzun süre çalışabiliyor, sanırım.

Geçenlerde bir  arkadaşım diyordu ki, "o  kadar çok iş var ki, izne çıkamıyorum."
Ama bu tempoyla gidersek işlerin sonu değil, bizim sonumuz hızla gelir.
İşler çok diye izne  çıkamazsak, havuzdaki gibi ikinci turu tamamlayamayız.
Yoruldğumuzu farketmiyoruz çalışırken ama bu beynin dinlenmeye de ihtiyacı var.

Beyin sürekli yoğun tempo/stres altındaysa, asıl ihtiyaç duyduğumuz fonksiyonunu yerine getiremiyor, yani bedenimizle ilgilenemiyormuş.
Stress anında, beyin o kadar çok stress yaratan konuya odaklanıyor ki, bedenimizdeki arızaları farkedecek kadar zaman bulamıyor.
Beynin bedenle ilgilenmesi için boşda(!) kalması gerekiyor, "relax" olması  gerekiyor, zaman  zaman.
Bu  nedenle yoğun iş tempolarından sonra hastalanıyoruz, zayıf düşüyoruz.
İşte o zaman, tıpkı nefessiz kalınca derin nefes çekmek gibi, MECBUREN su üstüne çıkıyoruz, hastalanıp yatıyoruz.

Yoğun iş tempolarında, sık sık mola vererek  daha  uzun ve verimli çalışma koşullarını yakalayabiliriz.
Sadece yazın izne çıkılır düşüncesiyle bekleyip, hastanelik olacağımıza;
- Hafta sonularında işten uzak kalabilecek kısa aktiviteler planlanabilir
- Hobi gruplarına dahil olunabilir
- Hobileri işe çevirmek ne güzel  olurdu ama işi de hobiymiş gibi yapmak fena fikir değil :)
- Düzenli spor ve egzersiz ile bedensel yorgunluk yaratmak şart, ama herkes bunu yaptığı için artık bahsetmek  istemiyorum

Sağlıkla kalın...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tiroid'deki nodülüm neden ufaldı

LevenD mi doğru LevenT mi tartışmasına son veriyorum.

Geçmişle barışmak