Tiroid'deki nodülüm neden ufaldı

Bilmiyorum...
Yani senelerdir istikrarla büyüyen bu nodül neden şimdi ufaldı?!
Cevabını bilmiyorum.
Takip eden doktorlar küçülmeyeceğini ama çok büyürse bir operasyonla nodülün alınabileceğini söylüyordu.
Küçülmesini beklemiyordum.

İlk ortaya çıkışı düzenli yaptırdığım check-up'da olmuştu.
Hemen biopsi yaptırmam söylendi.
Çok korktum ama riske de girmemek lazım.
Allah'tan sonucu üzücü çıkmadı ve izlemeye aldık.

Enson Ocak.2016 kontrollerinde 19mm olmuştu. Takip eden doktorum 20mm'yi geçtiğinde ve beni rahatsız ederse ameliyatla alabileceklerini söylemişti.
Hiç istemem bıçak değmesini.

Geçenlerde ultrasonla kontrol ettirdim.
İlk defa küçülmüş.
13mm olmuş.

Ultrason çeken doktor hanım "Nadiren de olsa küçüldüğü görülmüştür ama bu baya küçülmüş.
Ne yaptınız?" dedi.

2008 yılından bu yana her yıl aksatmadan kontrol ettirdiğim bu nodülün son yıllardaki gelişimi şöyle oldu: 

2011 : 14x08x12mm ve 0.7cc
2012 : 17x14x09mm ve 1.1cc
2013 : 17x15x12mm ve 1.5cc - İnme geçirdim (Temmuz), yaşam tarzım değişti, Yoga'ya başladım
2014 : 19x16x12mm ve 1.8cc - Kalbime stent takıldı, Plavix'e başladım (Kasım)
2015 : 19x16x11mm ve 1.6cc
2016 : 19x16x13mm ve 1.8cc - Ultrason (Ocak), Plavix bırakıldı (Mayıs)
2016 : 13x10x09mm ve 0.6cc - Ultrason (Ağustos)

Son altı ay içinde neyi değiştirdiğimi düşünmeye başladım.

1- Plavix kullanımını kestim. Kalp damarlarıma stent girdiğinden beri yani 1,5 yıldır Plavix kullanıyordum. Kullanım başladığından beridir, vücudumun farklı yerlerinde farklı zamanlarda dışardan görünmeyen küçük şişlikler oluşmaya başlamıştı. Sonuncusu çenemde oluştu ve dışardan belli olunca Nisan ayı sonuna doğru küçük bir operasyonla aldırdım. Temiz çıktı. Kardiolog doktoruma bu operasyonu ve tahlil sonucunu anlattım. Böyle oluşumlarda Plavix türü ilaçlardan şüphelenir, keselim o zaman dedi. Plavix kanın pıhtılaşmasını önleyen veya yavaşlatan bir ilaç. Stent takıldıktan sonra ilk bir yıl kadar kullandırılıyor. Bu ilacı kestim Mayıs başında.Bu ilaçtan önce de büyüme devam ettiği için ilacı kesmemin bir etkisi olmamıştır sanırım.

2- Omega-3 hapına başladım. Plavix'i kesince, doktorumun da tavsiyesiyle Omega-3 almaya başladım. Yani yaklaşık 3 aydır günaşırı sabahları kullanmaya başladım. Omega-3 hapının beyne de iyi geldiğini ve bağışıklık sistemini güçlendiren iyi yağlardan olduğunu öğrenmiştim. Plavix ile beraber kullandırılmıyor, çünkü ikisi beraber kanı iyiden iyiye sulandıracağı için iç kanamalar olabilirmiş. O  yüzden bu dönemde Plavix yerine Omega-3 kullanmaya başlamıştım. Gün aşırı sabahları almaya başladım.

3- Çörek otu yağı. Yaklaşık 2,5 aydır, iki günde bir (Omega-3 almadığım günler) sabahları bir tatlı kaşığı çörekotu yağı içiyorum. Herşeye iyi geldiğini duymuştum ama itibar etmemiştim. Fakat çok sık karşıma çıkıyordu. Özellikle damar temizleme konusunda çok duyum alıyordum. Ben hep Allah'dan sağlık isterim ve karşıma çıkaracağı fırsatları görebilmemi sağlamasını dilerim. Sonunda çörekotu yağını da kullanmaya karar verdim. İlk kan testi döneminde etkisini görebilirdim diye düşünmüştüm. Ters giden birşey olursa kullanımını kesebilirim.

4- Mayıs ayında 30 gün boyunca "günde 100 nefes" çalışması. Otuz gün boyunca düzenli olarak sabahları nefes çalışması yaptım. Buna nefes ile meditasyon denemeleri de dahil. Bunu yapmamın nedeni, nefes almanın etkilerini gözlemlemek ve bunların yanında nefese odaklanarak meditasyon yapmak. Bu çalışma bende bir alışkanlık yaptı. Zaman zaman 100 adet olmasa da aklıma geldikçe nefes çalışması yapıyorum. Yürüyüşlerimde de nefes alışverişlerim ritmik olmaya başladı. İçimden saymadan da nefes alış-verişlerim yürürken daha  düzenli oluyor. Bu çalışmalarda aldığım oksijenle salgı bezlerimizin daha etkin aktiv olduklarını duymuştum ve buna inanıyorum da. Çünkü günlük çalışma şekliniz benim gibi masa başındaysa , fazla hareket etmediğimizden akciğerlerimizin %10 kapasitesini kullanıyormuşuz ve beynimizin ve bedenimizin enerji koruma modunda çalışmasına neden oluyormuş. Diğer yandan nefese odaklanmakla meditasyon yapılabiliyor ve meditasyon anında beyin stresten uzaklaşarak bedeni dinlemeye ve tehlikeleri bertaraf etmeye başlıyor. Beyin konusunda öğrendiklerim ömrüme bedeldir. Artık çevremdeki herkesi bir beyne bağlanmış kol ve bacaklar olarak görüyorum :)

5- Üç yıla yakın yoga. Uzun zaman oldu, aralıksız yoga yapıyorum. Haftada iki gün birer saat çalışırken, hocamızın değişimiyle haftada birer gün 1,5 saat çalışabiliyorum. Çok nadir de olsa haftada bir gün de evde kendim yoga yapıyorum. Bu yoga çalışmalarım son altı ay içinde başlayan bir aktivitem değil fakat bir arkadaşımın şu yorumu nedeniyle buraya eklemek istedim : "Bedenin bu süre içinde ancak kendini iyileştirme kapasitesine ulaşmış olabilir" Stresden uzak durmayı ve sağlıklı beslenmeyi uygulamaya çalıştığım bir dönemdir bu son üç yıl. O yüzden dediğinde doğruluk payı olabilir.

Şimdi yine soruyorum.
Neden tiroid'imdeki nodül ufaldı?
Cevabını ben bilmiyorum.
Yorumlarınızı almak dağarcığımı zengin edecektir.

Kalın sağlıkla.

Yorumlar

Burhanettin MASAK dedi ki…
Lütfen deney sırasında parametreleri teker teker değiştirelim, aksi durumda karar vermek çok zor oluyor :) Ama diğer bakış açısıyla

Bu blogdaki popüler yayınlar

LevenD mi doğru LevenT mi tartışmasına son veriyorum.

Geçmişle barışmak