Dilek

Uzun zamandan beridir, Whatsapp'da bir muhabbet grubumuz var.
Gün boyu mesajlaşıyoruz, daldan dala atlayarak.
Değişmeyen tekşey , sabah günaydınlarımız.
Kim en erken kalktı?
Niye erken kalktı?
Eksik kim? Niye günaydın demedi bugün bize?
Yoksa onun günaydın demediğini bile farketmedik mi o gün?!

Bugün yine her zaman olduğu gibi günaydına günaydın ile cevap verdim ve ekledim:

"İyi haberler alacağımız güzel bir hafta olur inşallah"

Arkadaşlardan biri günaydın ile cevap verdikten sonra soru eklemiş :

"Sen bir haber mi bekliyorsun?"

Düşündüm.
Evet aslında bu dilek kendim içindi. Bir haber bekliyordum ve benim için iyi olmasını diliyordum ve dileğimi herkes için dilemiştim.
Genelde herkes böyle yapıyor sanırım.
Başkası için dilediği şeyin arkasında kendi endişelerimiz olabilir mi?
Birisi bol kazançlar diliyorsa, acaba parasal sorunları olabilir mi?
Birisi sağlık diliyorsa, kendisi veya yakınlarında sağlık problemi yaşayanlar olduğu için midir?

"Evet" diye yanıt döndüm.

Bir başka arkadaşımız da günaydın dedikten sonra şöyle yazdı bana hitaben :

"İnşallah Evet der :)"

Sondaki gülücükten ne kastettiğini ben anladım ama kafamda başka birşey oluştu.
Beklediğim cevap Evet değil Hayır idi.

"Her zaman 'Evet' beklenen yanıt değildir" dedim.

"Beklediğin cevap Evet değilse, soruyu ters sordun demek ki :)" dedi.

Onun ne kastettiğini düşünmedim ama ben yine başka bir tarafa gittim.

"Hayır" cevabı beni mutlu edecekti. Oysa "Hayır" çoğu insan için red demektir. Olumsuzdur.

Demek ki benim beklediğim haber için aklımdaki gizli soru, olumsuz bir soruydu. Ki "Hayır" deyince, sonuç olumlu olacaktı.

Örneğin "Allahım nolur tahlil sonuçlarım kötü çıkmasın" diye düşünüyorsam, ve sonuçda doktorun "Kötü bir şey yok" cevabı beni mutlu edecek sonuçtur.

Örneğin "Allahım nolur tahlil sonuçlarım iyi çıksın" diye düşünüyorsam, "Evet süper" cevabı beni mutlu edecektir.

Ne farkeder diye düşünüyor olabilirsiniz. Bence sağlığımız açısından şöyle bir fark var.
"Hayır" cevabıyla mutlu olanlar, cevabı alana kadar endişeyle yaşarlar. Ve endişe süresi uzarsa , strese girerler ve hatta stress süresi uzun sürerse hastalıklar başlar. Zona, tansiyon, vs vs.

Bu stres konusunu birgün deneyimlerimle beraber bir kitap haline getiricem, az kaldı. 

Ama siz bu arada ne dileyeceğinizi iyi bilin. Pozitif düşünün ki beyniniz sizi tehlikede sanıp, kurtarmak isterken öldürmesin ;)

Yorumlar

Sabırsızlıkla bekliyorum kitabı...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tiroid'deki nodülüm neden ufaldı

LevenD mi doğru LevenT mi tartışmasına son veriyorum.

Geçmişle barışmak