Annem ve ameliyat sonrası-1

Geçen hafta annem kalçasından ameliyat oldu, protez taktılar. Şuan iyileşme sürecinde.
Ameliyattan sonra bir tuhaflaştı. Çağırmadığım branş doktoru hemşire hastabakıcı kalmadı. Hepsi de normal, geçecek dediler. Inanmamız çok zordu. Anlatayım da siz karar verin...

Ameliyattan üç gün sonra bir arkadaşım eşiyle ziyarete geldi. 
- "Merhaba Şenol teyze geçmiş olsun" dedi. Sesi nezleliydi.

Ben de yatağın ayak ucunda ayaktayım. 
Annem yattığı yerden, bana doğru çevirdi kafasını, gözlerini kocaman açtı. 
- "Levend, bana doğruyu söyle, benden gizlediğiniz bir hastalığım mi var?"
- "Niye böyle düşündün ki anne" dedim. 
Hiç anlam veremedim bu endişesine. Ama son bir haftadır annemde gördüğüm bu zihinsel değişikliklerden sonra şaşırmamam gerekirdi.

Bu sorum ona çok umursamaz bir tutum gibi geldi sanırım, sinirlendi.
- "Görmüyormusun oğlum, beni ziyaret etmek için taaa Amerika'ya gelmişler."

Haydaaaaa.

- "Anne sen nerdesin şuan?" dedim
- "Amerika'dayım" demez mi?!

Arkadaşım "Yok Şenol teyze, fena üşütmüşüm, zaten doktora geldim ben. Randevu saatime biraz daha vardı, önce seni göreyim dedim ben" dedi.

Annem daha da sinirlendi.

- "Allahaşkına yapmayın, komik oluyorsunuz. Yani sırf nezle için kalkıp taaaa Amerika'ya gelicen, hem de eşinle ve ben de bu hikâyene inanıcam. Yapmayın yahu..."

O ara kardeşimin aklına birşey gelmiş, sordu.

- "Anne şuan nasıl bir yerdesin, tarif etsene bize"
- "Ağaçlar var, dağlar var, karlı, görmüyormusunuz. Ne yani delimiyim ben"

O zaman Bülent bir tespit yaptı ki, sonradan bunu kendimize kanıtladık.

Annem uyumadan önce televizyonda ne seyrediyorsa, uyandığında o dizide, o belgeselde yaşıyordu. Inanması zor ama bu gerçekti. Hatta BBCyi açsak uyandığında Ingilizce mi konuşur acaba diye düşünmedik değil.

O gün televizyonda Alaska eyaleti anlatılıyordu, seyrederken uyumuştu. Arkadaşlar odaya girince aniden uyandığından kendini Alaska'da sanıyordu.

Şimdi anlatıyorum kendisine yaşadıklarımızı ve hallerini, hiçbirini hatırlamıyor.
Allahtan geçiciymiş gerçekten.

Daha çok hikayemiz var.
Sağlığına biran evvel kavuşsun , birlikte anlatıp, birlikte gülelim istiyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tiroid'deki nodülüm neden ufaldı

LevenD mi doğru LevenT mi tartışmasına son veriyorum.

Geçmişle barışmak