Yürümek için en uygun zaman?

Günde enaz yarım saat yürümek lazım.
Kırkbeş dakika daha iyi.
İlk onbeş dakika ısınma yerine geçiyor nerdeyse.
O yüzden kırkbeş dakika iyi.
Tempolu ama koşuşturmadan.
Dolaşım sistemine fayda sağlaması için, yürüme hızı değil, süresi önemliymiş.
Uzun yürü uzun yaşa.
Yürüyüş herkesin masrafsız , techizatsız kolayca yapabileceği bir aktivite olduğu için öneriliyor.
Bisiklet daha iyi.
Yüzme daha da iyi.
Hata Yoga hepten iyi, kalp ve damarlar için.
Derin derin nefes verip almak, kalpte yeni damarların oluşması için çok iyiymiş.

Peki ne zaman yürümeli.
Bazı kurallar var yine.

Yürüyüşe başlamadan en az 1 saat önce yemek işini bırakmış olmak lazım.
Hazım sırasında yürümek iyi değil.
Aç karnına da yürünmez, halsizlik, baş dönmesi vs.

Sabah saatlerinden itibaren başlayalım en uygun zaman aralığını bulmaya.
Ben kendim için değerlendireyim.
Siz de aynı şekilde düşünerek kendiniz için doğru saat aralığını bulabilirsiniz.

Kalkar kalkmaz yürüyemem , aç karnına olmaz, kan şekerimiz iyice düşük oluyor.
El yüz yıkadıktan sonra , iş için çıkmadan önce kahvaltı yapıyorum, çünkü aç karnına dışarı çıkamam zira servis tutar beni.
Bir saat bekleyip yürüyebilirim ama servise de yetişmem lazım.
Servise 07:50'de biniyorum.
Yarım saat yürüyüşten sonra duş alıp giyinmem lazım.
Evden çık yürü eve dön duş al giyin servise yürü toplam 1,5 saat nerdeyse.
Öncesinde 1 saat kahvaltıyı hazmetmek için bekleme süresi.
Kahvaltı için yarım saat yeter.
Yatak sonrası sabah temizliği için de yarım saat yetiyor.
Demekki servise yetişmek için, 3 saat önce yataktan kalkmam lazım.
Saati 5'e kurarsam güzel.
Sabah ezanından baya önce.
Kargalar ne yapıyordur bilmiyorum o saatte.

Derlerki, sağlıklı olmak için iyi de uyumak lazım.
Günde enaz sekiz saat uyuyacaksın.
Sabah 5'de kalkmak için akşam 9'da yatağa girmeli.
Uyku tutmazsa ayvayı yedin. :)
Yatağa girmeden 2 saat önce akşam yemeğini bitirmiş olmak lazım, bu da diğer kural.
Yani akşam 7'de yemek bitmeli, yani 6'da masaya oturmalı.
Ama akşam eve servisle 7:30'da varıyorum.

Hemen sofraya otursam, 8:30'da kalkmış olurum sofradan.
İki saat sonra yatmam lazım minimum.
Oldu saat 10:30.
Sekiz saat uyusam, sabah 6:30'da kalkarım.
El yüz yıka, giyin, bir mini kahvaltı.
Oldu saat 7:30.
Anca servise yetişirim, yürüyüş yatar.
Olmadı.
Akşam yapayım yürüyüşü.

Eve geldim, yemek yedim diyelim.
1 saat de bekledim.
Akşam 9:30'da yürümeye çıkarım.
Kıyafet değiştir, yarım saat yürü, eve dön, duş, pijamalar.
1,5 saat sürse, oldu saat 11.
Yatağa giriş 11:00 olursa, sabah servis kaçar, 8 saat uyursam.
Akşam spor yaparsan, metabolizma hızlandığından, zaten hemen uyuyamıyorsun.
Gitti sekiz saat uyku.
Olmadı.
O zaman akşam yemek yemiyim.

Eve geldim, yemek yemedim diyelim.
Kıyafet değiştir, yarım saat yürü, eve dön, duş, giyin.
1,5 saat sürse, oldu saat 9.
Sabah 6:30da kalkmak için akşam 10:30'da yatmak yeterliydi.
Bir buçuk saat arttı.
Kitap okurum, ailemle zaman geçiririm, arkadaşlarımla sohbet edebilirim. vs vs.
Oldu galiba.

Şimdi sabah 7'de kahvaltı olduğuna göre, 2,5 saat sonra bir ara öğün atıştırmak lazım.
Bu da bir başka kural.
Ana öğünler arası 5 saat olmalı, derler.
Öğlen 12 yemek için süper bir zaman.
İş yerinde zaten yemek 12:00'de başlıyor.
Sonra 02:30'da bir ara öğün.
Sonra akşam 05:00'de ana öğün, akşam yemeği.
Bir tuhaf oldu!
Ama zaten akşam yemekleri hafif olmalı diyorlar.
Akşam 5'de hafif birşey yiyerek yürüyüşe kendimizi hazır edebilir miyiz?
Akşam 7:30'a kadar yani servis boyunca ara öğün zamanı geliyor.
Açken de yürünmez.
Serviste az bişey de kuruyemiş yeriz, enerji verir.

Bak oldu işte.
Ye yürü uyu.
Hepsi oldu.

Fakat bir sorun var.
Hergün uygularım dersen pratikte olmuyor :)
Ama olabilirliği gösteriyor.
Zorlarsan kendini, oluyor.

Heryere yürüyün.
O da olur :)

Yorumlar

Lotus dedi ki…
Süper yazmışsın... Bana sürekli spor yap diyen Hakan'a dün aynen bunu anlatmaya çalıştım:) O yüzden günlük hayatın içindeki yürümeyi arttirmak en iyisi, ofis içinde bile yürümek çok iyi.
Kedime bilgi: Sabah sporu kalp ve damar hastası olanlar için iyi değil diyorlar. Vücud zorlanirmis. En güzel saatler akşam yemeğinden 2 saat sonrası deniyor. E güzel. ...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tiroid'deki nodülüm neden ufaldı

LevenD mi doğru LevenT mi tartışmasına son veriyorum.

Geçmişle barışmak