Bir şaka ile başladı

Herhalde 2008 ilkbaharıydı.
Şimdi oturduğum siteye yeni taşınıyordum.
Dairenin ilk sahibiyim.
İnşaat kiri de olduğu için derin bir temizliğe girişilmişti evde.
Annem de eşlik ediyor ben de erkeklerin yapması gereken tesisat kontrollerini yapıyorum.
Temizlik için gereken malzemeleri bana söylüyorlar, onları hallediyorum.

Dışarıda güneşli bir hava var.
Keyfimiz yerinde.
Eğlenerek çalışıyoruz hep beraber.
Ben de bir yandan evi tanıyorum.
Nerede ne var.
Elektrik panosu, su saatleri, doğal gaz alarmı, kombi vs.

Kombi mutfağa yerleştirilmiş.
Ben bir köşede onu kurcalıyorum.
Bir önceki hafta servisten gelip, test etmişlerdi.
Ben de gelen arkadaştan hem tesisat hem de kombi kullanımı hakkında bilgi almıştım.

Annem geldi yanıma:

- "Ne yapıyorsun sen?", dedi bana.
- "Kombi ve kalorifer tesisatını kontrol edicem anne, bir bakayım su falan sızdırıyor mu?"
- "Oğlum bir kaza çıkaracaksın şimdi. Birini çağırsaydık o yapaydı"
- "Öğrendim ben anne. Servis gelip bana anlattı, zaten topu topu 3 düğmesi var"
- "Hay Allah'ım ya, kurcalamasan tek başına"
- "Birşey olmaz anne rahat ol sen" dedim.

O arada içimden şeytan dürttü, anneme şaka yapayım dedim.
Anneme arkamı döndüm ve yüksek sesle GÜÜÜÜÜÜÜM diyip, arkamı dönüp ona doğru koşmaya başladım.
Annem yerinden sıçradı.
Gülmeye başladım onun o halini görünce.
Sarıldım boynuna, şaka yaptığımı söyledim.

- "Allah iyiliğini versin oğlum, böyle şaka mı olur" dedi.

Tam o sırada mutfağın neresinden geldiğini anlamadım CİİİİİİİİİUUUUUUV-GÜÜÜÜÜÜM diye bir ses oldu.
İkimiz de korkumuzdan birbirimize sarılmışız.
Benim bütün suratım uyuştu.Bacaklarım tutmuyor, ikisi birden kesildiler.
Ses çıkardım mı ne yaptım hatırlamıyorum.
Annem hem kollarımı sımsıkı sıkıyor, hem de bir yandan

- "Sen mı yaptın, şaka mı yaptın yine?" diye bağırdı.
- "Yok anne ne alakası var. Ne patladı, sen gördün mü?" dedim.
- "Anlamadım ben" dedi.

Arkamı dönüp kombiye bakmaya korkuyorum.
Şöyle hafif döneyim dedim, farkettim ki o an, ayaklarım suların içinde.
Beynim olanları algılayamıyor.
Annem bağırıyor ama ne dediğini anlamıyorum.
Kombi patladı sanırım diyorum ama bu su da ne.

Hemen mutfaktan çıktım.
Sokak kapısının yanındaki diafon'u açtım, üzerindeki düğmelere rastgele basmaya başladım.
Bir kızın seni geldi,

- "Buyrun güvenlik"

Daire blok bilgisini söyledim.

- "Biz evde temizlik yapıyorduk. Birşey patladı ama ne patladığını bilmiyorum. Biri gelsin hemen"
- "Nasıl bir patlama beyefendi?"
- "Bilmiyorum, biri gelsin baksın. Durum acil olabilir, zaman kaybetmeyin, evin içine sular doluyor" dedim, kapattım.

Elim ayağım titriyor.
Çok korkmuştum.
Annem beni sakinleştirmeye çalışıyor.

- "Dur oğlum, sakin ol. Birşey yok. Önce şu suyu keselim, nereden geliyor acaba?" diyor bana.

Kim bakar suya. Ben mutfak yıkıldı sanıyorum.
Duvarlardan sular indi diyorum kendi kendime.
Yeni almışım evi, mahvoldu ev.

Kapı çaldı, bir teknisyen geldi. Sitenin tesisatçısıymış.
Cıp cıp girdi suların için. Kombinin yanına gitti hemen.

- "Abi sen ne yaptın burada?" dedi.
- "Kaloriferi çalıştırdım. Her şeyi talimatına uygun yaptım" dedim.

Mutfak kapısının arkasında, içlerinde boru ve vanaların olduğu bir dolap vardı, onu açtı.
Bu kutu, bir istasyon gibi. Kombi servisi anlatmıştı bana.
Kombiden çıkan borular, tüm odalara, tabandan , bu noktadan dağılıyor.
Bir tane ana vana var, su basması durumunda emniyet olarak kullanılıyor.
Odalara giden radyatör suyunu oradan kapatabiliyorsun.

- "Ama abi odalara giden vanayı kapatmışsın. Kalorifer moduna alınca, boru patlamış"

Sonradan anladım ki, kombi servisi, henüz oturmaya başlamadığımız için vanayı kapatmış, öyle gitmiş.
Farkında değilim, ne biliyim.
Benim de onu hatırlayıp açacağımı düşünmüş.

Uzatmayayım, patlayan , daha doğrusu yarılan boru değiştirildi.
Ucuz atlattık :)

Bir şakayla gerçeğini bir arada yaşadığım bu olayı, arasıra hatırladıkça anlatıyoruz birbirimize.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
iyiymiş :))))

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tiroid'deki nodülüm neden ufaldı

LevenD mi doğru LevenT mi tartışmasına son veriyorum.

Geçmişle barışmak