Amerika'da daha ucuz

Kendime yılbaşı hediyesi alayım dedim.

Activity Tracker denen aletleri seviyorum.
Bilmeyenler için söyleyeyim, bileğime saat gibi takıyorum, gün boyu adımlarımı sayıyor, nabzımı sayıyor.
Günboyu sağlık açısından yeterince hareketli olup olmadığımı kalbimin yeterince güçlü olup olmadığını raporluyor. Daha sağlıklı olabilmem için koçluk yapıyor, benimle yaşıt olan diğer kullanıcıların durumlarına göre karşılaştırma yapıyor vs.


Eskisi Jawbone markaydı, çok beğeniyordum ama kayışı koptu.
Aynısını almak yerine piyasada iddialı olan bir başka markayı almak istedim, Fitbit Charge 2.
Yeni çıkan bir model olduğu için Türkiye'de yoktu. 
Şimdilerde internetten satışlarına raslıyorum, Türkiye'de fiyatı 700-1000TL arası değişiyor.

Amerika'daki fiyatı 149,50 dolardı. Ama kim gidecek Amerika'ya.
Daha doğrusu giden değil, dönen birisi lazım. Ki gelirken alıp bana getirecek.

Aklıma Riyad'dan bir hafta sonra dönecek arkadışıma sormak geldi.
Sağolsun araştırdı. Söylediği rakam Amarika fiyatından 60TL kadar fazlaydı ve artı vergi.
O an bana pahalı geldi.
Acelem yok Amerika'dan aldırtırım dedim.

Bir iki gün sonra bir arkadaşımla konuşurken , bir pilot arkadaşından bahsetti. 
Haftaya gelecek, ona söyleyeyim alıversin dedi.
Cihazın modelini, rengini, bedenini vs söyledim, fotoğrafını gönderdim.
Aksi gibi o günlerde dolar da fırladığından , ne kadar ucuza bulursa iyi olur dedim.

Bir iki gün sonra arkadaşımdan haber geldi. 
Cihaz alınmış. 149,50 Dolar.
Olsun. Demek ucuzunu bulamadı.
Ama dedi, bir de vergi var. Toplam 159,50 Dolar.
10 Dolar, yani 35 TL.
Riyad'dan ucuz yine de.
Teşekkür ettim.
Parayı göndereyim dedim.
Dolar hesabı var, oraya yatırmanı istiyor dedi ve bana arkadaşının hesap bilgilerini gönderdi.
Hesabın bulunduğu banka ile benim paramın bulunduğu banka aynı değil.
Bu durumda EFT yapamıyorum. SWIFT yapmam gerekir ki masraflı bir işlem.
Amerika üzerinden dolaşacak param. 

Arkadaşım şubeye gidip elden yatırmamın daha uygun olacağını söyledi.
İşin yoksa kalk git şimdi , önce dolar al sonra öbür şubeye git yatır.
Neyse yorgunluğu bu olsun.

Karşı bankanın benim iş yerime en yakın şubesini aradım, öğle arası açıklar mı vs sormak için.
Telefona cevap veren arkadaş öğle arası kapalı olduklarını söyledi. 
Yaptıracağım işlem hakkında bilgi aldıktan sonra bana , paranın yatacağı hesabın sahibinin talimat vermesi gerektiğini söyledi.
Ben para çekmeyeceğim ki para yatırıcam dedim. Ne gerek var talimata.
Mevzuatın böyle olduğunu söyledi. 
Şubeye para getirip başkasının hesabına yatıracaksan hesap sahibinin talimatı olması lazımmış.
Hesap sahibi Ankara'da. Adamı direkt tanımıyorum. 
Kim uğraşacak şimdi.

SWIFT masrafını öğrendim. 25TL. Yani yaklaşık 7 dolar.
Bana toplam maliyeti 167 dolar olacak cihazın
Olsun, hediyenin fiyatı sorulmaz.
Talimatla, git-gelle uğraşacağıma şuradan SWIFT yapayım kurtulayım dedim.
Yaptım ve rahatladım. Borçtan kurtuldum.

Kurtulduğumu sanmışım :)

İki gün sonra aracı olan arkadaşa sordum, para yatmış mı arkadaşına dedim.
Yatmış dedi, 13 dolar da ondan kesmişler.
Yok artık dedim. Kabus mu bu?! Yoksa şaka mı?
Ekran görüntüsü paylaştı benimle, haber doğru...

Dedim hocam bak, bana TL hesap numarasını göndersin hemen yollayayım parayı ama dolar olarak istemesin vallahi SWIFT yapmam, ona göre. Ama endişe etmesin ödeyeceğim, benim borcum cepte kalmaz.

Aracı arkadaşım güldü. Merak etme, hediyeni sana getirdiğimde senden elden alırım 13 doları dedi. Beni kurtardı masraf ödemeden.

Sadede geleyim.
60TL farka pahalı olur deyip, 150 dolarlık hediyeyi üstelik Amerika'dan getirterek 180 dolara almayı başardım. Yine de Türkiye'den almaktan ucuza geldi diye kendimi teselli ediyordum ki bir arkadaşımda gördüm aynı cihazı.

Nerden aldığını sordum. Amerika'dan bir arkadaşım getirdi dedi,
Kaça almış dedim. Niye soruyorsam. 
110 dolar dedi. Black Friday indiriminden faydalanarak arkadaşının oteline göndertmiş. O da doğrudan getirmiş ona.

Şöyle bir başım döndü. 

Daha sağlıklı düşünebilmem için günde 10bin adım atmam gerektiğini söylüyor cihaz.
Bak bak nasıl da titreşiyor kerata.
Hadi ben gidiyorum yürümeye.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tiroid'deki nodülüm neden ufaldı

LevenD mi doğru LevenT mi tartışmasına son veriyorum.

Geçmişle barışmak