Nefesle tecrübelerim - 2

Çenemdeki kitleye iyileşsin diye nefes yönlendirmemin etkisi


Bir ara çenemin sol tarafında küçük bir kitle farkettim.

Yeşil mercimek kadar, sert ve çene kemiğine yapışık gibi duruyor.

Yakınlarda check-up zamanım geliyordu.

Rica ettim çeneme de baktılar.

Zararsız bir kitle gibi gözüküyordu Allah'dan.

Fakat yağ bezesi de değildi. Bu beni korkuttu.

Büyürse genel cerrahiye görünmemi istediler, alıp incelerler.

Operasyon küçük de olsa fikri bile insanı ürkütüyor. 

Operasyon mu korkutuyor yoksa inceleme sonunda çıkacak sonuç mu, tartışılır tabi.


Kendi kendime dedim ki, ben bunu doğal yollardan yok edebilir miyim acaba!

Yani nefes teknikleri kullanarak bedenimde ve özellikle o bölgede iyileşme başlatabilir miyim?!

Hedefim küçülüp yok olmasını görmekti.


Biraz okuduklarımdan biraz kendi denediklerimden biraz da Yoga hocamla konuşarak çenemin o bölgesine nefes göndermeye ve nefes verirken hastalığı dışarı attığımı hayal etmeye başladım. 

Meditasyon gibi geliyordu bu denemeler.

Ve her denememde 1-2 dk içinde bir değişim hissediyordum.

Kitlenin olduğu yerde kaşıntı gibi bir kıpraşma oluyordu.

Hatta kaşıma ihtiyacı duyuyordum.

Diyordum ki tamam iyileşme başlıyor demek ki.


Fakat her deneme sonrası başka birşey daha oluyordu, 

Kitle elle farkedilecek şekilde büyüyordu.

Zamanla öyle oldu ki, artık dışardan görülmeye başlamıştı.


Çok geçmeden genel cerrahiye göründüm.

Onlar beni plastik cerrahiye gönderdi.

Sonunda yarım saatlik bir operasyonla kitle alındı ve incelemeye gönderildi.

İnceleme sonunda kitlenin bir kan pıhtısı kitlesi olduğu anlaşıldı.

Gerçekten korkulacak birşey değildi.


O dönemde pıhtı önleyici ilaç kullandığımdan, kılcal bir kanama olduğunda pıhtılaşması zaman aldığından kan birikiyor ve kitle oluşuyordu.


Ispatım yok ama kitlenin küçülmesini beklerken büyümesinin nedenini kendime şöyle açıklıyorum:

Demek ki ben nefes gönderme konusunda başarılı olmuştum ve o bölgede bol oksijenli kan akışını yoğunlaştırabilmiştim. Bu hareketlilik kaşıntı ve kıpraşma olarak kendini hissettirmişti.

Ama bu yoğunlaşma kanamayı da beraberinde getirmiş ve pıhtılaşma zaman aldığından birikerek kitle oluşturmuş,


İnceleme raporunu kardiyoloji görünce pıhtı önleyiciyi kesti. Bu gibi kanamaları sonra kitle oluştuğunda ilk şüphelenilecek ilaç bu tür ilaçlarmış.


Nefesin etkisine bu kadar inanıyor olmamın nedeni sadece bu örneklerle sınırlı değil. 

Uzak doğu sporları yapan bir arkadaşıma antrenörünün öğretisini de anlatıyım.


Parmaktan sonra :)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tiroid'deki nodülüm neden ufaldı

LevenD mi doğru LevenT mi tartışmasına son veriyorum.

Geçmişle barışmak