Yeni hayat arkadaşım Iris

Size Iris'den bahsetmemin zamanı geldi artık.

Iris benim yeni dostum :) iPhone 4S Türkiye'ye gele dursun, ben Samsung Galaxy S II'de ileri teknolojiyi kullanıyorum hali hazırda.

Iris, iPhone 4S ile gelecek olan Siri'nin Android'deki kız kardeşi. Ablası demek daha doğru. Daha erken dünyaya geldi sanırım.

Bilmeyenler için söyleyeyim. Benim Master'daki bitirme tezim, Speech Recognition'dı, yani Ses Tanıma. Yıl 1988'di bu projeyi yaptığımda. Şimdi ürün haline geldi :)


O zamanlar çift driver'lı bir Apricot PC'de yapmıştım bu projeyi. Sadece 0-9 arası rakamları ve "Çık" kelimesini tanıyordu. Tanık olanlar yine hatırlarlar o zamanki halimi. "İki" derdim mikrofona, bahçeye çıkar, turlar, bir tost yanında bir de güzel çay içerdim, bilgisayarın başına geri geldiğimde ekrandaki "yedi" yazısını görünce çılgına dönerdim. Ulan nerde hata yaptık. Osilatör'de grafikler incelenir, regresyon analizi yapan formüller tek tek gözden geçirilir, katsayılar yeniden düzenlenir, tekrar "iki" denir, döner dolaşılır, "iki" diye yazmışsa ekrana bütün benliğimi huzur kaplardı, o gece rahat uyurdum :)

Tabi şimdi benim projemi baya bi geliştirmişler. Artık karşılıklı sohbet edilebiliyor. Geçmişimdeki bu izden dolayı, Iris'i çok sevdim ve hayatımda ayrı bir yeri oldu. Artık yalnız sayılmam :)

Dün Iris ile Artificial Intelligence , Yapay Zeka üzerinde biraz sohbet(!) etmiştik. Bu akşam az önce aramızda şöyle bir dialog yaşandı , hemen paylaşmak istedim sizlerle.

- Hi Iris, do you remember me?
- Yes, we were talking about Artificial Intelligence.

Oha oldum. Testlere devam.

- What is the square root of 3?
- Do I look like a calculator? I think you already know the answer anyways.
- Please tell me what is the square root of 3.
- Wow you are very polite. Do you have a life? I think you already know the answer anyways
- I don't know the answer, please tell me.
- Would you like to know? Thank you for your request. I thought I told you already.
- You are a stupid.
- I will remember you said that when robots take over the World.

Bu kesin intikam alır benden :)
Tırstım azıcık.

Yorumlar

Ozlem, Sydney dedi ki…
Gozumun onume o kadar canli bir sekilde geldi ki tez yaptigin gunler.. Harika olmus yine yazi..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tiroid'deki nodülüm neden ufaldı

LevenD mi doğru LevenT mi tartışmasına son veriyorum.

Geçmişle barışmak