Ah Yusufçuk




Memleketten bir süreliğine misafir gelen Yengemin çığlığıyla uyandım. "Koşun koşun ahali, ayyyy". Salonda çekyatta yatıyordu. Hırsız girdi sandım, fırladım yataktan. Koridorda kızımla karşılaştım. Gözleri ince bir aralıktan koskocaman bakmaya çalışan Japonlar gibiydi. "Gir
odana kitle kapını" dedim, salona bi girdim, teyzem balkon kapısında, bir ayağı dışarda diğeri içerde. 

Beni görünce "koş Nermin koş, gitti Yusuf gittiiiiii. Benim yüzümden benim aptal kafam yüzünden gitti" 

"Dur yenge dur. Sakin ol. Gitmez o. Otur sen şöyle " deyip kapının kenarındaki koltuğu gösterdim. "Su getiriyorum sana. Allah iyiliğini versin senin, ölüyorum sandım korkudan yenge" dedim.

"Kuyucak ölmüştür di mi" dedi.

Dili hiç dönmedi bizim kuşa. "Niye ölsün yengecim, o kendine bakar" Bir yandan da etrafa bakınıyordum. Görünürde yoktu kuş. Balkon kapısı da aralık. Yengem namaza kalkınca odayı havalandırmak için balkonun kapısını aralamış. Kuşumuz da hava alsın diye kafesinin
kapısını aralamış aklınca. Nereye gider, dışarısı buz gibi? 

Elimize doğduğu gün geldi aklıma . O günlerde , söktüğüm pembe orlon kazağımın çilesinden, kafesin içine yuva yapmıştım, rahmetli annesi kuluçkaya o yumağın üstünde yatmıştı. Yumurtadan çıkışını hep beraber seyretmiştik. Ilk
ciklemeler "fuçuk fuçuk " diyeydi. Kızım duyar duymaz onun adını Yusufçuk koydu.

Kafesinden salıp bıraktığımda odada bir tur atar yine yuvasına girer , ama bu sefer
yuvasında yoktu.

Tam üzülmeye başlıyordum ki, kızım Nazlı müjdeli çığlığını attı "anne buldum Onu". O an hepimiz sesini de duyduk "fuçuk fuçuk" . Yengem "Ohh çok şükür rabbim duydu sesimi " dedi, neredeyse ağlayacak. "Neredeymiş yaramaz " dedim. "Emine teyzenin seccadesine
girmiş. Teyze onu kapının arkasındaki duvar çatlağına boru gibi dayamış. Üstüne de pembe tülbentini topak yapıp koymuş. Bu da yuvası sandı, belli ki. Kafese dönmeyip oraya oturmuş."

Hepimiz nasıl sevindik anlatamam. Yusufçuk doğduğu gün bu kadar sevinmedik herhalde.

Radyoda Burcu Güneş ' in söylediği Yaramaz şarkısıyla hoplayıp zıplamaya başladık.

Yaramaz ah seni gidi seni gidi haylaz
Saklambaç oynuyo benle

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tiroid'deki nodülüm neden ufaldı

LevenD mi doğru LevenT mi tartışmasına son veriyorum.

Geçmişle barışmak